Original Research
Polyphony and counterpoint: Mechanisms of seduction in the diaries of Helen Hessel and Henri Pierre Roché
Submitted: 03 March 2015 | Published: 25 June 2015
About the author(s)
Catherine du Toit, Department of Modern Foreign Languages, Stellenbosch University, South AfricaAbstract
Polifonie en kontrapunt: Meganismes van verleiding in die dagboeke van Helen Hessel en Henri Pierre Roché. Henri Pierre Roché (1879–1959), outeur van Jules et Jim, word beskryf as ‘n sosiale koppelaar, ‘n model-liefhebber van alles en nog wat, ‘n versamelaar van vroue en kuns en een van die mees produktiewe dagboekskrywers en aktiewe minnaars in die opgetekende geskiedenis. Roché het ‘n reeks sketse oor Don Juan gepubliseer en was geboei deur die figuur van die verleier. In sy twintigs beplan hy om sy lewe te wy aan die skepping van ‘n œuvre wat die morele, intellektuele, sosiale en seksuele verhoudings tussen mans en vrouens sou ondersoek. Ter bereiking van hierdie doel, rig hy sy lewe in as laboratorium waarin werklike ondervindinge dien as hoofbron van inligting. Sy dagboek strek oor sestig jaar en is ryk aan verhale van verleiding. Desnieteenstaande bly die mees intense en boeiende intrige van verleiding en verraad steeds sy verhouding met Helen Hessel. Aan die begin van hulle verhouding, stel Roché voor dat sy ook ‘n dagboek hou van hulle hartstogtelike liefde. Helen Hessel se dagboek, geskryf in Frans, Duits en Engels, reflekteer die drama van verleiding en funksioneer op verskillende vlakke: realisties, visionêr, ten volle geabsorbeer in haar eie gedagtes en emosies en tóg krities jeens haarself en ander. ‘n Vergelyking van die twee dagboeke skep ‘n fassinerende, digte tekstuur wat die binnewerkings blootlê van verleiding in aksie. Die kontrapunt geskep deur hierdie twee interafhanklike stemme word nóg meer kompleks namate ‘n mens bewus word van die intertekstuele verwysings wat bydra tot die ontluikende polifonie van geskrewe liefde en lewe.
Keywords
Metrics
Total abstract views: 5858Total article views: 7942