Original Research
E.L. Doctorow’s fictional autobiography: World’s Fair (1985) as a carnivalesque Bildungsroman
Submitted: 28 January 2015 | Published: 26 June 2015
About the author(s)
Philip van der Merwe, School of Languages, Subject Group: German and Subject Group: English, North-West University, Potchefstroom Campus, South AfricaIan Bekker, School of Languages, Subject Group: German and Subject Group: English, North-West University, Potchefstroom Campus, South Africa
Abstract
E.L. Doctorow se fiktiewe outobiografie: World’s Fair (1985), as ’n karnavaleske Bildungsroman. In World’s Fair (1985) omvorm E.L. (Edgar Lawrence) Doctorow (1931–) outobiografiese en geskiedkundige feite en herinneringe van die werklike wêreld van sy kindertyd op ‘n artistieke wyse in ’n Bildungsroman. Doctorow was in sy vyftigs toe hy hierdie roman geskryf het, wat oor die algemeen as meer outobiografies beskou word as sy ander Bildungsromane, naamlik The Book of Daniel (1971), Loon Lake (1980) en Billy Bathgate (1989). Hierdie fiksionalisering vind plaas deur ’n retrospektiewe verteller wat sy herinneringe aan sy lewensvormende ervaringe as ’n negejarige seun skilder. ’n Opvallende strukturele eienskap kenmerk hierdie roman, naamlik dat positiewe en somber of ernstige gebeurtenisse mekaar afwissel. Die vraag ontstaan dus: Waarom konstrueer Doctorow die memoir van sy kindertyd op hierdie wyse? Die antwoord is kortliks dat die verteller, Edgar Altschuler, se Bildung op ’n karnevalistiese dialektiek van gevaarlike en/of bedreigende gebeurtenisse en die verligting en/of herstel van dieselfde gebeurtenisse berus. Die doel van hierdie artikel is om World’s Fair in terme van geselekteerde aspekte van M.M. Bakhtin se idee van ‘karnaval’ te verstaan. Dit toon aan dat daar ʼn duidelike verband bestaan tussen, aan die een kant, die roman se posisie as ʼn Bildungroman tesame met die persoonlike ontwikkeling van die verteller en die sentrale karakter en, aan die ander kant, die karnavaleske dialektiek van erns en verbetering. Persoonlike groei wat op hierdie dialektiek gebaseer is, is dus die sentrale tema van hierdie boek. Die artikel begin met ʼn kort ontleding van die semi-outobiografiese aard van die roman en verskaf dan ʼn ewe kort oorsig van Bakhtin (1984, 1985) se konsep ‘karnaval’. Die hoofdeel van die artikel bestaan uit voorbeelde en daarmee bewyse van bogenoemde dialektiek.
Keywords
Metrics
Total abstract views: 3410Total article views: 6241